Ağustos 27, 2016

(1959) Ben Hur

(1959) Ben-Hur İndir

Ödüllü Filmler İndir
Ödüllü Filmler İndir

Ben-Hur, 1959 tarihli sinema filmi. Yönetmeni William Wyler olan film, bugün Lewis Wallace'nin romanı Ben-Hur: A Tale of the Christ`in en ünlü sinema uyarlamasıdır. Başrollerde, Judah Ben-Hur rolüyle Charlton Heston ve Messala rolüyleStephen Boyd vardır.

Filmin galası New York City'de, 18 Kasım 1959 tarihinde Loews Theater'da yapılmıştır.

Film sürpriz bir şekilde 11 Akademi Ödülü kazanmıştır; 2011 yılı itibariyle bu sayıyı sadece 1997'de Titanic ve 2003'teThe Lord of the Rings:The Return of the King filmleri yenileyebilmiştir

Tarihi bir film olmasına karşın bir karede kırmızı bir arabanın gözüktüğü söylentisi asılsızdır.

Film MGM65mm ismi verilen bir camera ile 2.76:1 sinemaskop formatında çekilmiştir

Filmin uyarlandığı romanın yazarı Lewis Wallace ABD İç Savaşı'nda Kuzey Orduları generaliydi ve II. Abdülhamid zamanında, 1882 yılında ABD'nin İstanbul'daki Osmanlı İmparatorluğu elçiliğine getirilmişti (“Memaliki Müctemial Amerikan Devleti Sefiri Kebiri”).

Ben-Hur, 2004 yılında Amerika Birleşik Devletleri Kongre Kütüphanesi tarafından "kültürel, tarihi ve estetik olarak önemli" filmler arasına seçilerek ABD Ulusal Film Arşivi'nde muhafaza edilmesine karar verilmiştir. 






Ödüllü Filmler İndir

TÜRKÇE ALTYAZILI FRAGMAN





Şifre : oskarbaba.blogspot.com

Dosya Boyutu : 2.58 GB


Ödüllü Filmler İndir

Yorumlarınız benim için çok değerlidir. Olumlu - olumsuz görüşlerinizi, önerilerinizi, belirtebilirsiniz. En kısa sürede cevap vereceğim, sağlıcakla kalın :)

Oskar Baba - En İyi Ödüllü Filmler

 
Copyright © OskarBaba -Oscar Almış En İyi Filmler | Designed by Pinkly Templates - Published By Gooyaabi Templates